26
Aug
2011

Knjiga izgubljenih stvari - Džon Konoli

Pregledano: 2955 puta

Prikaz knjige pisca Dzona Konolija pod nazivom Knjiga izgubljenih stvari

Ova knjiga će vam se sigurno dopasti jer je čitljiva i zanimljiva. Nema puno dosadnih opisa, a ni puno dijaloga, i delo je više usmereno na radnju i pouke. Takođe, nije predvidljivo i ne možete baš da predpostavite šta će se sledeće dogoditi. Daje drugačiji pogled na knjige i preporučujemo ga svima, a naročito onima koji vole malo strašnije priče.
Ideja iz koje je nastala priča je da knjige nisu samo listovi papira na prašnjavim policama. One ožive kada se čitaju. Osnovna pouka cele priče je da ne smemo biti naivni i lakoverni, pogotovo prema nepoznatima koji nas lako mogu prevariti.

Kratak opis:

U svojoj sobi u potkrovlju stare kuće dvanaestogodišnji Dejvid oplakuje smrt svoje majke. Ljut je i sam, a jedino društvo su mu stare knjige na prašnjavim policama. Vremenom knjige počinju da šapuću u tami i stvarni svet se polako meša sa svetom iz mašte. Granice između mašte i stvarnosti postaju sve tanje i gotovo nestaju. Knjige su počele da mu šapuću u mraku i našavši spas u mitovima i bajkama koje je njegova majka toliko volela, on otkriva da pravi svet i svet iz mašte počinju da se stapaju u jedan. Došao je Grbavac s podrugljivim osmehom i tajanstvenim rečima: „Dobro došli, Vaše veličanstvo. Pozdravimo novog kralja.“

I dok rat besni Evropom, Dejvid postaje sve više uvučen u u zemlju koja je istovremeno proizvod njegove mašte, ali ipak zastrašujuće stvarna, čudan odraz njegovog sveta sastavljenog od mitova i priča, u kojem žive vukovi i nešto gore od vukova, trolovi i zmajevi, bića neopisiva i neshvatljiva. Tim svetom vlada slab i nesposoban kralj koji čuva svoje tajne u tajanstvenoj knjizi...

Odlomak:

“Bio jednom jedan dečak – jer tako bi trebalo da počnu sve bajke– koji je izgubio svoju majku.

Zapravo, već dugo ju je gubio. Bolest koja ju je ubijala bilaje prikradajuća i kukavička, izjedala ju je iznutra i polako crpla svetlost iz nje tako da su joj oči svakog dana sve manje blistale,a koža postajala sve bleđa. Kako ju je bolest malo-pomalo otimala, dečak se sve više plašio da će je sasvim izgubiti. Želeo je da ona ostane sa njim.Nije imao braću ni sestre i iako je voleo oca, istina je da je majku voleo više. Nije mogao ni da pomisli na život bez nje.

Dečak, koji se zvao Dejvid, činio je sve što može da je održi u životu. Molio se. Trudio se da bude dobar kako ona ne bi bila kažnjena za njegove greške. Kretao se po kući što je tiše mogao i gotovo nečujno se igrao ratnih igara sa svojim vojnicima igračkama. Stvorio je naviku i trudio se da je se što više pridržava, verujući da je majčina sudbina povezana s onim što on radi. Prilikom ustajanja iz kreveta, uvek bi stao prvo na levu pa na desnu nogu. Uvek je brojao do dvadeset dok je prao zube i završavao čim završi brojanje. Uvek je dodirivao kvake i slavine u kupatilu određen broj puta: neparni brojevi su loši, a parni su dobri; dva, četiri i osam su naročito povoljni, ali nije voleo šest zato što je to zbir tri plus tri, a tri je drugi deo broja trinaest, koji je veoma loš.”

Milana Duraković-Nađalin

Čekamo da Milana Duraković-Nađalin napiše nešto o sebi. :)
Prate: 0