12
Jul
2011

Kralj tabloida gasi svoj najprofitabilniji nedeljnik

Pregledano: 1970 puta

Rupert Merdok bio je primoran da ugasi svoj nedeljnik News of the world jer je otkriveno kako su novinari prisluškivali telefone žrtava bombaških napada u Londonu

Rupert Mardok spasava imperiju! Prekjuče je štampan poslednji broj magazina News of the World, čiji je tiraž premašivao dva i po miliona primeraka. Mardok je bio primoran da ugasi list nakon otkrića da su novinari prisluškivali mobilne porodica žrtava bombaških napada u Londonu.

 

Pokušavajući da zaustavi krizu u svetskoj medijskom imperiji, teškoj 46 milijardi dolara, medijski magnat Rupert Mardok doputovao je juče u London da uspori propast svoje imperije u Velikoj Britaniji. Kriza je usledila nakon gašenja 168 godina starog visokotiražnog nedeljnik News of the World, čiji su urednici i novinari optuženi da su prisluškivali javne ličnosti, ali i obične ljude, da bi dolazili do zanimljivih priča. Posljednji broj magazina izlašao je juče, a na stranicama nema nijedan komercijalni oglas. Naslovna stranica poslednjeg broja je kolaž najpoznatijih izdanja lista, sa velikim naslovom „Hvala vam i zbogom”, a manjim fontom je ispisano „Posle 168 godina, konačno smo rekli tužno, ali veoma ponosno zbogom, 7,5 miliona naših vernih citalaca”.

 

Slučaj je do juče vodio Rupertov sin Džejms Mardok, čijim učinkom otac očigledno nije bio zadovoljan, pa je rešio da stvar preuzme u svoje ruke. Džejms je vest o gašenju poznatog tabloida zaposlenima prosledio mejlom. On je radnike obavestio da na sebe preuzima odgovornost za „najtežu pogrešku u istoriji očevog medijskog carstva”.

 

Tabloid News of the World poznat je po brojnim skandalima i diskreditovanju političara, i to u trenutku kada je dostigao dva i po miliona prodatih primeraka. Međutim, uprkos velikoj prodaji, svi oglašivaci su okrenuli leđa ovom tabloidu, zbog afere s prisluškivanjem telefona. Da stvar bude još gora, zapretili su da će bojkotovati sve medije u britanskom delu korporacije News International. Među ugroženima su se našli i čuveni listovi „Times” i „Sun”. Zato je Mardok, čim je doputovao u britansku prestonicu, izjavio da optužba da su novinari prisluškivali porodice žrtava bombaškog napada jadne i neprihvatljive.

 

Afera s prisuškivanjem pokrenula je jednu od najvećih istraga koja se u Britaniji vodila protiv medija. Ispostavilo se da su u Newsu, osim poznatih ličnosti i političara, prisluškivali i obične građane koji su bili žrtve tragičnih događaja nesreća, otmica, terorističkih napada, ili su imali rodbinu na iračkim i avganistanskim ratištima. Zato su uz oglašivače u bojkot krenuli i čitaoci. Tom Votson, laburistički poslanik u engleskom parlamentu, rekao je da News of the World ne zatvara Mardok, nego čitaoci koji su „zgađeni postupcima njegovih urednika i novinara”. Međutim Ben Fenton iz časopisa Financial Times izneo je ideju o tome da je Mardok već smislio nov nedeljnik, koji će odmah zauzeti mesto koje je pripadalo News of the Worldu. Britanski medijski analitičari ustvrdili su da se već neko vreme videlo da se u News Internationalu priprema neka velika akcija.

Ivana Mihailovic

Čekamo da Ivana Mihailovic napiše nešto o sebi. :)
Prate: 4
Kakav je utisak na vas ostavio ovaj tekst
Total hit
0
Nasmejano
0
Ljuto
0
Tužno
0
Srećno
0
Bolje
0
comments powered by Disqus

Povezani tekstovi

Skup sport

Skup sport

Dijego Armando Maradona odlučio je da tuži dve kineske kompanije jer su koristile ...
COOLERMASTER
458,oo
prava cena : 549.6,oo
Kreativni WebShop
narukvica sa dijapozitivom
Cena : 500,oo
ANKETA
  • Da
  • Ne
  • Zavisi od situacije
  • Ni u ludilu!
  • Možda bih i prešao/la preko toga...

Kako ocenjujete sajt
Odlicno
Veoma dobro
Dobro
Solidno
Loše

max 15°c
min 11°c

Bicikl

Roleri